YAŞAM Yunus Başaran

THY VE LEGO’DAN MÜTHİŞ BİR ORTAKLIK

Ülkemizin en başarılı markalarından birisi kuşkusuz Türk Hava Yolları.

Türk Hava Yolları, 2008 ve 2010 yılları arasında Star Alliance’a üye olduktan sonra büyük yol katetti. Markanın bilinirliğinin artması küreselde çok büyük bir başarıydı. Üstelik sadece yolcu hizmetlerine odaklanmayıp, tanıtımlarında da eşsiz bir pazarlama stratejisi kullandı. Zekice kurgulanmış reklam kampanyaları sayesinde şu anda tüm dünya Türk Hava Yolları’nın varlığının ve başarısının farkında.

Geçtiğimiz yıllarda reklam kampanyalarında Kobe Bryant, Lionel Messi gibi büyük yıldızlara yer veren THY, en son Batman vs. Superman filmine sponsor olmuş, çekilen tanıtımları büyük yankı uyandırmıştı.

THY’nın bu pazarlama stratejisi içinde yöneldiği ilginç bir alan daha var. Her uçuş öncesi izletilen “Uçuş Güvenliği” videosu. En son Vine platformunda ses getiren video sihirbazı Zach King ile işbirliğine giden THY, şimdi ise Lego ile bir reklam kampanyası hazırladı. Ve bu videoyu uçuşlarda yayınlamaya hazırlanıyor.

Zach King’li video oldukça dikkat çekici ve eğiticiydi. THY’nin daha çok dikkat çeken bir video hazırladığını düşünürsek, artık uçuş emniyetine ve kurallarına daha fazla dikkat edeceğiz gibi duruyor.

YAZI YUNUS BAŞARAN