TEKNOLOJİ Yunus Başaran

NEDEN SNAPCHAT BU KADAR SEVİLDİ?

Snapchat uygulaması için gereksiz diyorken şimdi onsuz yapamıyoruz.

Daha önce Instagram kullanımı ile ilgili paylaştığım yazının bir devamı olarak “Snapchat nasıl oldu da bu kadar sevildi?” içeriğiyle karşınızdayım. Birkaç yıl boyunca direndiğim Snapchat macerama şu anda azımsanmayacak bir takipçi sayısıyla devam ediyorum. Bazı maddeler sizlere “evet çok doğru” dedirtebilir, bazıları ise hala kendinize itiraf edemediğin şeyler olduğunu hatırlatabilir.


1. Arkadaşlarımın neler yaptığını çok merak ediyorum!

Swarm (yada ayrılmadan önceki adı Foursquare) uygulamasının amacı lokasyon konumlayıp, paylaşım sonrası arkadaşlarınızla sosyalleşmede kolaylık sağlamaktı. Hemen hemen aynı mantığı güden Snapchat ise an be an paylaşımlarla “A Bak Gizem havuza girmiş 5 dakika önce.” gibi detayları hayatımıza sokan bir uygulama. “Ne gerek var bu gereksiz detaylara.” dediğinizi duyar gibiyim. İnanın bu akım tutmasaydı Snapchat milyon dolarlık bir şirket haline gelmezdi. Eğer sizde bizim neler yaptığımızı, etkinlik detaylarımızı, spontane anlarımızı merak ediyorsanız aşağıdaki görselin ekran görüntüsü alıp uygulama içindeki ilgili yerden bizi ekleyebilirsiniz.


2. Fotoğraf çekmeyi paylaşmayı seviyorum.

Instagram uygulaması tamamen fotoğraf paylaşım platformu ve azımsanmayacak sayıda kullanıcısı var. Ancak “Instagram fotoğraflarınıza özenmeniz gerekir.” görüşü hakim bu sıralar. Snapchat daha ziyade o anın fotoğrafları veya videolarını içerdiği için paylaşım süreniz daha kısa oluyor. Bu yüzden daha çok tercih edilebiliniyor.

3. Nasıl hissettiğini söylemekten çekinmiyorum.

Bir üst konuda bahsettiğim hızlı paylaşım kuralı ile paralellik gösteriyor. Bir görseli bu kadar hızlı paylaşmak ve sayısının fazlalığı unsurları, o görsellerin içeriğini düşünmenizi egale ediyor. Bu da görselleri daha içten kılıyor. “Yataktan kalktım ama eyeliner sürmeden asla fotoğraf çekilmem.” kuralı yerini “Günaydın yüzümde yastık iziyle hala tatlıyım.” mantığına bırakıyor.

4. Gösteriş kim sevmez!

Daha önce Instagram içerikli paylaşımımda söylediğim gibi, Self-Commerce olgusu dört bir yanımızı sardı. Haliyle her anımızı paylaşmayı, gittiğimiz yerleri göstermeyi, yaşadığımız problemleri, seni takip eden arkadaşın yada değil herkese gösterme ve anlatma kaygısı içine düşüyoruz. İyi yada kötü. Sorgulamadan düşünün. Kim yapmıyor?

5. Z Jenerasyonuyum ben!

Z jenerasyonu diye tabir edilen yeni nesil gençlerin dikkat dağınıklığı problemini artık herkes biliyordur. 30 yaşına bir ay kalmış biri olarak bizim zamanımızda, olduğu yerde duramama sendromunu Indiego çocukları terimiyle tanımlıyorlardı. Snapchat, hedef kitlesine bu jenerasyonu almasında ve başarmasında, uygulamada paylaşılan en uzun videonun veyahut fotoğrafın, 10 saniyeyi geçmemesinin büyük payı var.