MODA HABER PLAY TUŞU

SPIKE JONZE’DAN 228 SANİYE

Play Tuşu, Kenzo’nun yeni parfümünün reklam filmine bir bakış atmış. Peki bu kampanyanın diğerlerinden farkı ne?

Parfüm reklamları genelde o dönemde Hollywood’da hangi aktör veya aktris parlamış, tam anlamıyla olmuş ve alev alev yanıyorsa o oyuncuyla ilerlenen epey sıkıcı reklamlardır… “Ben bunu kullanıyorum, alın benim gibi kokun”, “Allah belamı versin her gün bunu sürüp dışarı çıkıyorum.” temalı reklamların pinata’sını döven isim ise 46 yaşındaki yaşayan efsane Spike Jonze oluyor. Jonze, büyülü dünyasının kapılarını en son 2013 yapımı Her ile açmıştı.

New York’ta ikon haline gelmiş Opening Ceremony’yi 2002 yılında kuran Carol Lim & Humberto Leon’un direksiyonunda olduğu Kenzo’nun yeni reklamından da zaten böyle bir muazzam işin çıkması beklenirdi… Kenzo World – Le nouveau parfum!

Atmosferi ve kostümleriyle herhangi bir parfüm reklamı gibi açılan, zor anlaşılan bir konuşmayı takip etmekte zorlandığı görülen kadına yavaş yavaş yaklaşan kamerayla başlayan film, kısa bir süre içinde neden bir Spike Jonze filmi olarak tanıtıldığını gösteriyor. Anlatması zor, izleseniz daha iyi…

Jonze alışkın olduğumuz bir konsept üzerinden özgünlük yaratmayı başarırken The Leftovers’ın Jill Garvey’si olarak tanıdığımız Margaret Qualley’nin eşsiz performansını  da es geçmemek gerekiyor.

Metnin orijinali için buraya tıklayınız!

Pageskin Top
Pageskin Left
Pageskin Right