SAĞLIK Huriye Büber

PERİYOT KURTARICILARI

Her ay sancılı günler geçirmek durumunda kalan biz kadınların, periyot dönemini en hafif şekilde atlatması için 8 kurtarıcı öneri.

Periyot dönemi her kadın için aynı zorluk seviyesinde geçmese de oldukça can sıkıcı ve sancılı geçirmek zorunda kalanlar oluyor. Bu dönemi en hafif şekilde atlatmanızı sağlayacak pratik önerilerle günlük yaşamınızı aksatmadan hayatınıza devam edin.

 

  1. Yanınızda mutlaka yedek çamaşır bulundurun

Sızıntılar periyot zamanlarında kaçınılamaz olabiliyor. O zaman ne yapıyoruz? Bu dönemde çantamızda, çekmecemizde küçük bir çantaya yedek çamaşır koyarak durumu şansa bırakmıyoruz. Acaba üzerime bulaştı mı korkusuyla yaşamaktan daha iyi bir seçenek değil mi?

  1. Sıcak su torbalarınızı kişiselleştirin

Periyot dönemlerinin korkulu rüyası krampları ve ağrıları hafifletmek için çok yaygın olarak kullanılan sıcak su torbaları elbette çok etkili. Peki bu torbaları kendimize özel kılıflarla kullansak acımızı biraz daha hafifletmez mi? Birçok yerde satılan renkli ve desenli kılıfları alabilir, hatta kendiniz bile dikebilirsiniz.

  1. Kafeini azaltın

Kafeinin vücuttan su atma etkisinin kramplarınızı artırdığını biliyor muydunuz? Vücuttaki su oranını azaltması ve kan akışını yoğunlaştırması ile ağrıları iyice çekilmez hale getiren kafeinden bir süre uzak dursak fena olmaz hani.

  1. Yürüyüşe çıkın

Periyot dönemlerinde kasların fazla kasılması kramplara neden oluyor ve dayanılamaz ağrılara neden oluyor. Peki bu kasları gevşetmek için hafif egzersizler yapmaya ne dersiniz? Doktorların da önerdiği bu yöntem içinse en uygun egzersiz hafif tempolu yürüyüşler.

  1. Daha çok demir tüketin.

Bu dönemde vücudunuz kan kaybettiği için canınızın demir içerikli şeyler çekmesi çok doğal. O zaman vücudunuza istediğini verin. Et yemiyorsanız da ıspanak gibi demir içeren bitkilerden faydalanabilirsiniz.

  1. Uyku sürenizi artırın

Vücudunuz bu süreçte düşündüğünüzden çok daha fazla iş yapıyor buna emin olabilirsiniz. Onu dinlendirerek ağrılarınızdan çok daha kolay bir şekilde kurtulabilirsiniz. Uyku için her zaman bahane aramaz mıyız zaten? Bu sefer gerçekten yatağa birkaç saat önce gitmek için bir nedeniniz var.

  1. Zencefilli tüketin

Zencefili acı tadı yüzünden pek sevmiyor olabilirsiniz. Bu yüzden bu dönemde ince zencefil dilimlerini çayınıza ya da direk sıcak suya atarak tüketebilirsiniz.

  1. Dar pantolonlarınızı rafa kaldırın

Dar pantolonlarınızı ne kadar sevdiğinizi biliyoruz. Fakat periyot dönemlerinde dar pantolonlar ve külotlu çoraplar baş düşmanınız haline gelebilirler. Bu haftalarda bol pantolonlar ve elbiselerle hem spor bir şıklık yakalayabilir hem de her an acı çekmekten kurtulabilirsiniz.

Pageskin Top
Pageskin Left
Pageskin Right