SAĞLIK Huriye Büber

OLMPİYATÇILARIN BESLENME SIRLARI

Olimpiyatların ardından akıllarda kalan etkileyici performansları için çok çalıştıkları kesin ama başarılarının arkasında beslenme sırları yatıyor.

Olimpiyat atletlerinin sıkı çalışma programları sürekli gündeme geliyor. Her gün en iyiye ulaşmak için günlerinin her saatini programlayan bu sporcular aynı şekilde an be an yiyip içtiklerini de bir düzene oturtmuşlar. Hepsinin kendi klasmanlarına yönelik ayrıntılı programları var ancak hepsinin uyduğu ortak kurallar beslenme programlarının temelini oluşturuyor.

  1. Beslenmenizi vücudunuzun yakıtı olarak düşünün.

Yiyip içtiğimiz her şey vücudumuzun günlük aktiviteleri için bize enerji sağlıyor. Bu yüzden özellikle spor yapacağınız günlerde az besin tüketmekten kaçınmalı ve doğru beslenmeye, yeterli sıvı tüketmeye özen göstermelisiniz.

  1. Doğal kafein tüketin.

Bazen o günün sizin gününüz olmadığını düşünebilirsiniz. Ancak böyle durumlarda depresif bir ruh hali ve tembellik yerine doğal kafein içeren besinler tüketip enerjik bir müzik dinleyin. Gün sizin gününüz!

  1. Su tüketmeye erken başlayın!

Suyu vücudumuzu temizleyen ve düzenleyen bir yakıt olarak düşünsek hata etmiş olmayız. Bu nedenle bu işlem için ne kadar erken saatte su tüketmeye başlarsak o kadar iyi diyebiliriz. Güne su içerek başlayıp sık sık su tüketmeye devam ederek dinç kalın.

  1. Deniz ürünleri tüketin.

Kaliteli protein tüketimi vücudunuzun sağlığı için çok önemli. Son yıllarda ise bu proteinin kırmızı etlerden ziyade özellikle deniz ürünleri ve bitkisel proteinlerden alınmasının sağlığımız için daha doğru olduğu söyleniyor. Siz de eğer hayvansal gıda tüketiyorsanız deniz ürünlerini, tüketmiyorsanız da bitkisel proteinleri tercih etmelisiniz.

  1. Zengin karbonhirat tüketin.

Sağlıklı olmak denince akla karbonhidrattan uzak durmak geliyor olabilir. Ancak karbonhidratlar enerji üretiminde birinci sırada kullanıldıkları için bu yanlış düşünceden hemen kurtulmalı ve besleyici karbonhidratlara yönelmelisiniz. Atletlerin günlük diyetinin yarısından fazlasını kaliteli karbonhidratların oluşturduğunu aklımızda tutmakta da fayda var.

 

Pageskin Top
Pageskin Left
Pageskin Right