DİYET Nilay Yalçınkaya

GÜZELLİK KAYNAĞI 10 BESİN

Daha güzel bir vücut, parlak saçlar, canlı bir cilt için sürdüklerimiz kadar yediklerimizin de etkisi büyük. İşte güzellik kaynağı besinler.

1. Bitter çikolata

Çikolata mutlu olmanın dışında güzel bir cilt için de favori yiyeceklerimizden. Ama sütlü,dreamstime_l_29500511 fındıklı, fıstıklı olanlardan değil, %80 kakao içeren bitter çikolatadan bahsediyoruz. Güçlü bir antioksidan kaynağı olan kakao, yararlı yağlar içeriyor ve bu sayede cildin zararlı ışınlarına karşı doğal bir koruma kalkanı sağlıyor.

2. Ananas

En lezzetli meyveler arasında yer alan ananasın faydaları saymakla bitmez. İçerdiği A, B ve C vitaminleriyle cildin onarılmasına, yenilenmesine kolajen üretmesine destek veriyor. En dikkat çeken özelliğiyse yağ yakımını hızlandırması, selülit görünümünü azaltması ve sindirimi kolaylaştırması. Çok iyi bir diyet besini.

dreamstime_m_39178533. Havuç

Gözleri koruyucu özelliğiyle bilinen havuç, aynı zamanda cilt dostu. Ciltteki ölü hücrelerin onarılmasına destek vererek sağlıklı görünmesini sağlıyor. Özellikle yaz sonrası bronzluğunuzu korumak için bol bol havuç yiyin. Çünkü bronzluğun süresini uzatıyor.

4. Hindistan cevizi yağı

Sağlıklı ve iyi yağlardan biri olan hindistan cevizi yağı, antibakteriyel özelliğiyle dikkat çekiyor. Virüslere karşı savaşmada da etkili. Ama en önemli ve ilgi çeken özelliklerinden biri kilo kaybetmeye yardımcı olması. Denemekte fayda var.

5. Yeşil Çaydreamstime_m_13885803

Yeşil çayın yararlarını artık hepimiz bilsek de tüketimini alışkanlık haline getirmeliyiz. Çünkü yeşil çay çok güçlü bir antioksidan kaynağı ve amino asitler bakımından da çok zengin bir içeriğe sahip. Özellikle formunuzu korumak için günde iki fincan yeşil çaya yeşil ışık yakın.

6. Ispanak

Demir, E vitamini, klorofil, magnezyum, protein, A, C ve E vitaminleri deposu olan ıspanak, sağlıklı ve parlak bir cilt için mutlaka tüketilmesi gereken besinlerin başında geliyor. Haftada en az iki gün öğünlerinize ekleyin.

7. Tohumlar

Keten, ayçiçeği, kabak gibi tohumlar vücudumuz için çok yararlı. E vitamini ve magnezyum yönünden zengin olan tohumlar, pürüzsüz bir cildin anahtarı.

8. Kereviz

Kerevizin adını duyunca bile bir çok kişinin yüzünü buruşturduğunu ve asla yemem dediğini tahmin ediyoruz. Ama K vitamini yönünden çok zengin olan kereviz, aslında o kadar yararlı ki. Kansere karşı koruma kalkanı sağlarken aydınlık ve güzel bir cilt sunuyor. Kalorisi de çok az.

dreamstime_m_282458169. Somon

Stres, yorgunluk, depresyon ve yaşlanma problemlerine karşı etkili olan somon, günlük D vitamini ihtiyacının büyük bir bölümünü karşılıyor. Aynı zamanda kemikleri, kalbi, damarları besleyip koruyor. Omega 3 yağlarınca da zengin olan bu besin sağlıklı bir vücut ve cilt için faydalı.

10. Kırmızı biber

Hem çiğ hem de pişmiş olarak tüketilen kırmızı biber oldukça lezzetli ve aynı zamanda güçlü bir vitamin deposu. Vücudun günlük C vitamini ihtiyacını karşılayan kırmızı biber, içeriğindeki B16 ile cildin korunmasına ve daha genç görünmesine yardımcı oluyor. Tüm bunların yanında bir de akne oluşumuna engel oluyor. Üstelik kalorisi çok düşük. Açlık krizlerinizi onunla bastırırken kilonuzu koruyabilir, aynı zamanda da muhteşem bir cilde sahip olabilirsiniz.