Genel MODA HABER Debora Zakuto

MARY KATRANTZOU RENK VE DESENLERİNE BAYILIYORUZ

Tasarımlarında kullandığı canlı renkler ve yaratıcı desenlerle her kıyafeti tablo içinde sunulabilecek bir sanat eseri gibi hazırlayan tasarımcı: Mary Katrantzou.

LONDON, ENGLAND - AUGUST 15: Designer Mary Katrantzou (C) poses with two models in her own designs during the Vodafone Fashion Briefing Breakfast hosted by Caroline Rush (CEO of the British Fashion Council) and Danielle Crook (Vodafone UK) at Soho House on August 15, 2012 in London, England. Vodafone is entering into an exclusive two season partnership with Mary Katrantzou. (Photo by Chris Jackson/Getty Images for Vodafone)

Moda dünyası ondan renklerin ve desenlerin kraliçesi olarak bahsediyor. Renkleri ve desenleri öyle bir kullanıyor ki, tasarımları artık herkes tarafından ayırt edilebiliyor. 1983 yılında Atina’da doğan Mary Katrantzou’nun moda dünyasına girişiyse çok eskiye değil sadece 2008 yılına dayanıyor. İlk eğitimini mimarlık üzerine aldı. Elbette moda eğitimi de var. Amerika’da Rhode Island’da başlayan Tekstil Tasarımcılığı eğitimini Central Saint Martins’de tamamladı. Onun için gerçek bir desen ustası diyebiliriz. Çünkü sade giyinmeyi seven, desenden hoşalanmayanların bile gönlünü fethedebilen tasarımlar ortaya koyuyor. Koleksiyonlarında ağırlıklı olarak daha yumuşak, açık, pastel tonlar kullanmayı seviyor ancak yeri geldiğinde en iddialı renkleri kullanmaktan da çekinmiyor. Asıl yeteneği ise tüm bunların arasında muhteşem bir denge kurabilmesi. Bu tasarımları elbette sadece biz moda tutkunlarının iştahını kabartmıyor. Markalar da onunla çalışmak için can atıyor. Öyle ki Longchamp gibi yılların klasik çizgiye sahip Fransız markası bile onun desenleriyle markasına yeni bir kimlik kazandırıyor. Başka neler mi var? Gianvito Rossi için ayakkabı, Moncler için mont, Current Elliot için jean ve Adidas için ayakkabı da tasarlıyor. Elbette bu tasarımlar, desenler, renkler bir anda tasarımcıya ilham gelip ortaya çıkmıyor. Mary Katrantzou tasarım sürecini ‘kabus’ olarak tanımlıyor. Bu zorlu süreçten mükemmel kıyafetler çıkarmadan da kafasını çizimlerden kaldırmıyor. Dijital baskılar, abartılı desenler, heykel formları onun tasarımlarında sıkça karşımıza çıkanlardan. Yaşam ve teknoloji harmanlayarak moda sahnesine çıkartan bu kadınının zirveye yavaş yavaş çıkıyor olması tesadüf değil elbette. Bütün adımlarının kalıcı olması için her konuda titizlikle çalışıyor. Ve ondan gelen son haber; Mary Katrantzou’nun Londra merkezli sadece yedi yaşındaki etiteki, lüks pazarda kendine sağlam bir yer edindi. Marka 15 milyon dolarlık yıllık ciroya ulaştı. Dediğimiz gibi o tasarımlarında olduğu kadar şirkette de işleri sağlam tutuyor. Bu yüzden yeni bir CEO ile anlaştı. Thom Browne’un eski başkan yardımcısı, Trina Verkade artık Mary Katrantzou’nun CEO’su. Şimdi hazırsanız tasarımcının 2015-16 Sonbahar/Kış desen dünyasında yolculuğa çıkabiliriz.