ALL MEN allmagazine

ERKEKLER NE İSTER?

Birçok trendden, markalardan ve tasarımcıdan haber veren Pitti Uomo’da, erkek modasının kodları gizli.

Floransa’da düzenlenen Pitti Uomo, erkek giyimi üzerine en takip edilesi yerlerden biri. Birçok trendin, yeni markanın ve tasarımcının altını çizen fuarda bu sezon şunlar gözümüze takıldı.

Gözler üzerinde: Gosha Rubchinskiy

Rusya ve Rusya tarzından ilham alarak kıyafetlerini yaratan Rus tasarımcının hem global hem de lokal aksanları barındıran yeni koleksiyonu, Pitti’nin en çok konuşulanları listesinin başını çekiyordu.

Ütopik Visvim

Tasarımcı Hiroki Nakamura öyle bir kült yarattı ki, şimdi dünya onu takip ediyor. Kitch modları sahiplenen Visvim, usta Japon terziliğini Amerikan tarzıyla bir araya getiriyor.

Provakatif Raf Simons

Tüm gözler Gosha’nın ve onun üzerindeydi aslında. Zaten Gosha, sıradaki Raf Simons olarak tanımlanıyor. Calvin Klein’e geçeceği konuşulan tasarımcının Pitti’de sergilediği koleksiyonda sunum alanına yayılmış, üzerlerine arşiv parçaları giydirilmiş olan 200 cansız manken vardı. 2017 koleksiyonu ise fotoğrafçı Robert Mapplethorpe vakfı ile gerçekleştirilen ortak bir işti. Baskılardaki erkek organları her ne kadar rahatsız edici görünse de, Raf’ın preporsiyonlardaki ustalığı ve işçiliği kazanan bir koleksiyonun temelini oluşturuyordu.

Bir klasik: Tiger of Sweden

Tiger of Sweden aslında yeni bir marka değil ama sunduğu son koleksiyonuyla bir kere daha bu İskandinav ruhunu taşıyan estetiğini neden sevdiğimizi hatırlattı. Avrupa’da oldukça büyük olan marka, yola çıktığı New York’a geri dönme hazırlığındaymış. Harika ceketleri ve kısa paçalı pantolonlarıyla bu çok da zor olmayacak gibi görünüyor.

Parizyen şapkacı: Don

Parisli Don’un şık şapkaları, Pitti’nin en dikkat çeken küçük markalarından biriydi. Ekibin amacı aristokrat parçası olan şapkayı, halka indirmek yani Türkçesiyle “hipsterlaştırmak”. Fuardaki tek şapkacı değillerdi evet, fakat farklı kalıp seçimleri, renk kodları ve kalitelerinin çok altındaki fiyatlarıyla dikkat çekici.

Gigi’nin seçimi: Filling Pieces

2009 yılında kurulan Filling Pieces’ı duyanlarınız varsa Gigi Hadid sayesinde olabilir. Ya da henüz duymayan varsa, aynı yoldan tanıtalım: Amsterdamlı markanın spor ayakkabılarını Gigi giydikten sonra küçük moda camiası yakın takibe aldı. Sırf Gigi giydi diye değil, asıl mesele özellikle takımlarla harika görünen kalıplara ve çizgilere sahip olmaları.

Stokholm sendromu: Stutterheim

El yapımı lastik yağmurluk. Aslında bu tanım bile yeterli. Malzemeleri ve el yapımı olmalarıyla “taze kült” klasmanına giriyorlar. Renk skalasındaki seçeneklerin tatlılığını görmeniz lazım!

Hesaplı Savile Row

1945 yılında kurulmuş olan Hardy Amies, erkek giyimi ve terziliğinin ustalarını bir araya getiren lüks semt Savile Row’da bulunuyor. Kalitesine göre şahane uygunlukta olan fiyatları ve 60’lar Mad Men moduyla listeye giriyor.

Zamansız çanta: Troubadour

Markanın yaratıcıları, klasik parçayı yakalamak üzere yola çıkmışlar ama akıllarında hep modernizm varmış. Deri aksesuar anlamında işinin ustası zanaatkarla çalışan marka, İtalyan stilinin global pazardaki çok başarılı bir yansıması.